گل اطلسي پرگل

عرضه نهاده هاي كشاورزي

گل اطلسي پرگل

 

گل اطلسي پرگل

گل اطلسي گياهي رونده كه گاهي ارتفاع آن شايد به بيش از ۶۰ سانتي‌متر برسد داراي تنوع بسيار زياد در رنگ، فرم و سايزهاي متفاوت است. اين گياه نياز به‌صورت آويز نيز مي‌توان كاشت كه در اين صورت بايد به‌صورت منظم سرزني شود. بذر اطلسي در اواخر اسفند ماه كشت و گلدهي از خرداد تا آبان ماه است و با هرس گل‌هاي پژمرده به رشد بهتر گياه و ظهور گل‌هاي جديد كمك مي‌كنيد.

به‌منظور كاشت اطلسي بين ۶ الي ۸ هفته از اتمام فصل زمستان اقدام به كاشت بذر اطلسي در بستر كشت و مقداري پيت ماس، كوكو پيت و شن و يا خاك‌برگ الك شده و صورت گيرد. مخلوط بستر كشت را با اسپري مرطوب (تا بذرها بهتر به خاك بچسبند) و سپس بذرها را بر روي بستر كشت قرار مي‌دهند. بذرها رو به‌آرامي به خاك فشرده تا به سطح خاك بچسبد. براي حفظ رطوبت بستر كشت از پوشش نايلوني روشن استفاده كنيد. پس از ۷ الي ۱۰ روز از زمان كاشت بر شروع به جوانه‌زني مي‌كند. براي رويش بهتر بذر اطلسي به محيطي كاملاً روشن و به‌دوراز تابش مستقيم آفتاب نياز است در صورت نياز مي‌توانيد از لامپ‌هاي فلورسنت معمولي بين ۱۴ الي ۱۶ ساعت براي تأمين روشنايي استفاده كنيد. پس از سه برگي شدن گياهان براي تقويت گياهان جوان مي‌توان از كود رقيق‌شده رشد مخصوص گياهان زينتي هر پانزده روز يك‌بار استفاده كرد. پس از ۴ برگي شدن نشاهاي گل اطلسي و رفع خطر سرمازدگي در اواسط بهار هنگامي‌كه دماي خاك به حدود ۱۰ درجه مي‌رسد مي‌توان گياهان را به محيط باز منتقل كرد.

خاك مناسب باغچه براي كشت اطلسي خاكي با زهكشي مناسب و تقويت‌شده توسط كمپوست و يا خاك‌برگ و يا كود پوسيده دامي عاري از علف هرز است. خاك را تا عمق ۲۰ سانتيمتري شخم زده و با كمك تقويت‌كننده‌ها و كمي شن بستر را براي انتقال نشاهاي اطلسي آماده مي‌كنيم. براي كاشت گياه بايد مناطقي از باغچه كه روزانه بين حداقل ۵ تا ۶ ساعت از تابش مستقيم نور خورشيد برخوردار هستند انتخاب نمود. تابش بيشتر آفتاب به رشد بهتر گل كمك مي‌كند. در سايه قرار دادن گياه باعث كاهش گلدهي و كشيده شدن ساقه منجر مي‌شود. گياهان را در محيط كاملاً آفتابي بافاصله بين ۲۰ الي ۳۰ سانتيمتر و در محيط‌هاي كمي آفتابي بين ۱۰ الي ۲۰ سانتيمتر و در گلدان نيز در فاصله ۸ تا ۱۰ سانتيمتري از يكديگر كشت كنيد. براي داشتن گل‌بوته‌اي زيبا ساقه‌هايي كه طول آنها از ۱۵ سانتيمتر بلندتر شدند آنها را هرس كرده تا به توسعه بهتر گياه كمك مي‌كنيم. بعد از پژمرده شدن گياه نيز گل‌ها را به‌آرامي از ساقه جدا مي‌كنيم تا فرصت رشد دوباره براي گل‌هاي جديد را فراهم آوريم.

گياه اطلسي براي داشتن گل‌هاي پر و رشد مناسب به آبياري منظم نياز دارد. خاك هميشه بايد مرطوب باشد در طول هفته حداقل بايد يك‌بار اقدام به آبياري به‌صورت غرقابي نماييد و در روزهاي گرم تابستان تا دو بار نيز نياز به آبياري كامل دارد.

براي خريد بذر گل اطلسي به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.